9 Απρ 2011

Η εθνική οδός Ηράκλειο - Μεσαρά : Αναγκαίο αναπτυξιακό έργο σε εγκατάλειψη !




Οι δήμοι ΦΑΙΣΤΟΥ και ΓΟΡΤΥΝΑΣ σε ρόλο απλού παρατηρητή !

Ο  μοναδικός οδικός άξονας που συνδέει με το λιμάνι, το αεροδρόμιο αλλά και τα νοσοκομεία του Ηρακλείου, μια περιοχή 50 χιλιάδων περίπου μόνιμων κατοίκων, από τις μεγαλύτερες σε αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα και αξιόλογα τουριστική τους θερινούς κυρίως μήνες



Ο δρόμος αυτός που σχεδιάστηκε και διανοίχτηκε από την εποχή της επταετίας και από τότε μόνο μικρές και κατά τόπους παρεμβάσεις έχουν γίνει, είναι σε τέτοια άθλια κατάσταση που ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες δικαιολογείται, επιπλέον είναι ακατάλληλος πια για την πυκνότητα της κυκλοφορίας αλλά και τα είδη των οχημάτων που πρέπει να εξυπηρετήσει (βαρέα οχήματα, νταλίκες κτλ).
Οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει σε τμήματα του, δεν ακολουθούν τις σύγχρονες οδηγίες οδοποιίας κυρίως όσον αφορά στην ασφάλεια των οδηγών (μη τοποθέτηση προστατευτικών και διαχωριστικών μπαρών, αλλά και αντίστροφη κλίση της οδού κυρίως σε στροφές). Είναι δε τόσο εμφανή η αδιαφορία των εμπλεκομένων φορέων που άπτεται ποινικών ευθυνών.

Η εθνική αυτή οδός, διασχίζει όλες τις κωμοπόλεις της περιοχής με αποτέλεσμα το μποτιλιάρισμα και η ταλαιπωρία σ' αυτά τα σημεία να είναι σύνηθες φαινόμενο.
Η νέα χάραξη του δρόμου έχει σχεδιαστεί από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 και από τότε βρίσκεται στη φάση της . . . υλοποίησης !!

Η καθημερινή εικόνα μιας εθνικής οδού που δεν παρακάμπτει κατοικημένες περιοχές

Στον υπάρχοντα λοιπόν οδικό άξονα, εκτός της παλαιότητας του ασφαλτοτάπητα και της παντελούς έλλειψης συντήρησής του, προστίθεται κατά τους χειμερινούς μήνες και το πρόβλημα των κατολισθήσεων, το οποίο έχει γίνει έντονο λόγω των έργων και των χωματουργικών ιδιαίτερα εργασιών, που πραγματοποιούνται με ρυθμό χελώνας και κατά περιόδους, για την υλοποίηση του νέου δρόμου.

Η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ είχε κάνει σχετικό έγγραφο προς το Υπουργείο . "Η μορφολογία του εδάφους είναι ασταθής από φυσική της ισορροπία, το φαινόμενο είναι γνωστό απλά με τις βροχές επιδεινώνεται" αναφέρει η υπηρεσία .

Με αυτές τις δυσκολίες και τις δικαιολογίες, εξακολουθεί να συνεχίζεται το σίριαλ της κατασκευής του μοναδικού οδικού άξονα που οδηγεί από τη Μεσαρά προς τον σύγχρονο πολιτισμό.
Ενός δρόμου που αποτελεί έργο πνοής για το νότο του νομού Ηρακλείου και όχι μόνο.


Βάση γέφυρας του νέου δρόμου για τη Μεσαρά, όπως την βλέπουν οι περαστικοί εδώ και 5 τουλάχιστον χρόνια   έξω από την Αγία Βαρβάρα


Άποψη από τις κατολισθήσεις στο νέο οδικό άξονα για Μεσαρά
(υπόψη ότι τα έργα που θα δείτε παρακάτω έχουν γίνει σε περιοχή που την κατακλύζει με πλημμύρες ο Έβρος ποταμός σχεδόν κάθε χρόνο)

Τα παρακάτω δεν είναι από βορειοευρωπαϊκή περιοχή . . . Ελλάδα είναι !

Ας δούμε τώρα οδικά έργα, που έγιναν από το 2000 έως το 2004, σε μια περιοχή ανάλογη της περιοχής του νοτίου τμήματος του νομού Ηρακλείου, στο γνωστό μας βόρειο Έβρο.

Κατ' αρχήν, να δώσουμε τα συγχαρητήρια μας σε όσους συντέλεσαν στο να πραγματοποιηθούν αυτές οι σύγχρονες υποδομές, σ αυτή την περιοχή και ας παραδειγματιστούμε. Είναι αναγκαίο πλέον να δίνουμε βάρος στις αξίες, γι' αυτό προβάλλουμε τους πατριώτες της ακριτικής αυτής περιοχής, που δεν άπλωσαν το χέρι στο "μέλι" και απέδωσαν έργο.

Τα έργα πραγματοποιήθηκαν σε περιοχή εδαφικά ασταθή, όπου κατά τους χειμερινούς μήνες στη μεγαλύτερη έκτασή της πλήττεται από πλημμύρες εξαιτίας της υπερχείλισης των ποταμών που τη διαρρέουν. Για το λόγο αυτό και έχουν γίνει ειδικές μελέτες, επιχωματώσεις και γέφυρες.


Τμήμα από τη γέφυρα (700 περίπου μέτρων) του Άρδα ποταμού 
βορείως Ορεστιάδας, όπου φαίνεται η μια μόνο κατεύθυνση 
κυκλοφορίας και οι προστατευτικές και διαχωριστικές μπάρες
Πρόκειται για κλειστή οδό, από Διδυμότειχο έως Ορμένιο, ταχείας κυκλοφορίας, διατομής πλάτους 12/14 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση [2x(1+ΛΕΑ)]. Κατασκευάστηκε μεγάλος αριθμός τεχνικών έργων, ανισόπεδοι κόμβοι εισόδου/εξόδου, παράπλευρο δίκτυο καθώς και παρακάμψεις οικισμών.
 

Οι κολώνες που βλέπετε δεξιά κ αριστερά του δρόμου (για όσους δέν έχετε βγει εκτός Κρήτης και δεν τις έχετε ξαναδεί), είναι κολώνες φωτισμού, τοποθετημένες σε όλο το μήκος του οδικού άξονα και ανάβουν αυτόματα όταν σκοτεινιάζει για να διευκολύνουν την οδήγηση. Επίσης υπάρχουν προστατευτικές μεταλλικές μπάρες, σε όλο το μήκος της οδού αλλά και διαχωριστικές μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας. 

Εμείς στη Μεσαρά ας ασχοληθούμε μ' αυτό που ξέρουμε καλά . . με τα καρναβάλια ! (για τους ταγούς του μεσαρίτικου λαού το ανωτέρω σχόλιο)


Τμήμα οδού Αλεξανδρούπολης - Ορεστιάδας. 
Φαίνονται δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση 
και το διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας από μπετό.